У 2024 році на Міжнародному книжковому ярмарку у Шарджі (SIBF) Україну представлять чотири видавництва і літературна агенція. Про це в ексклюзивному коментарі Читомо повідомив голова правління ГО «Книжковий простір» і співзасновник видавництва «Нора-Друк» Микола Кравченко.
Цього року Україну представляють:
- Елеонора Сімонова — видавництво «Нора-Друк»;
- Наталія Климчук — «Видавництво Анетти Антоненко»;
- Іван Федечко — «Видавництво Старого Лева»;
- Микола Кравченко — видавництво «Вишенька»;
- Літературна агенція OVO.
3 листопада в Шарджі (ОАЕ) відкрилася Видавнича конференція, яка традиційно проходить напередодні Міжнародного книжкового ярмарку у Шарджі. За даними Кравченка, на момент відкриття на конференцію прибуло понад 500 видавців, агентів, райтсхолдерів і книжкових маркетологів з понад 100 країн світу.
4 листопада розпочався переговорний процес, де кожен з учасників має свій графік зустрічей і робоче місце. Микола Кравченко має в плані 14 переговорів з видавцями різних країн — від Канади до Індії. За його словами, завдяки ярмарку в Шарджі видавництво «Нора-Друк» вже передавало ліцензії на переклад арабською мовою творів Ірен Роздобудько, Андрія Кокотюхи й Марини Гримич.
Україна представлена в Еміратах і на Конференції SIBF з 2019 року завдяки активним діям в арабському світі тодішнього посла в Лівані Ігоря Осташа і його дружини письменниці Марині Гримич. З того часу українські представники беруть участь в конференції регулярно.
У перший день конференції, окрім офіційних подій, пройшли воркшопи й семінари з найбільш актуальних питань у видавничій галузі в таких секціях:
- аудіокнижка;
- штучний інтелект;
- «лабораторія навичок»;
- географічні фокуси (Індія, Китай, іспаномовний світ, Туреччина, США);
- жанровий фокус (дитячі видання, графічні романи);
- світ французької мови;
- світ арабської мови.
Співзасновник видавництва «Нора-Друк» Микола Кравченко працював у секції штучного інтелекту, де найбільше ажіотажу викликало обговорення таких тем:
- використання ШІ в літературному перекладі;
- ліцензування в великих мовних моделях (LLM);
- використання ШІ в книжковому маркетингу та рекламі.
Ярмарок відбудеться 6-17 листопада 2024 року. На ньому заплановані події з культурної й дитячої програми, а також кулінарний куток для демонстрацій і майстер-класів з приготування їжі й «станція соціальних мереж», де відвідувачі можуть взаємодіяти через соціальні мережі, створювати контент і публікувати враження від книжкового ярмарку.
Міжнародний книжковий ярмарок в Шарджі — це ярмарок в Об’єднаних Арабських Еміратах для видавців, авторів, ілюстраторів. Захід покликаний сприяти розвитку діалогу між культурами та зміцненню співпраці між різними фахівцями книжкової індустрії. У такий спосіб організатори бажають зміцнити статус Шарджі як міжнародного майданчика для культурного та інтелектуального спілкування між різними народами всього світу. SIBF за розмірами третій у світі книжковий ярмарок і найбільший серед арабських країн. Книжковою справою емірату і ярмарком зокрема опікується спеціальна державна структура — Книжкове управління Шарджі (Sharjah Book Authority).
Як повідомлялося, у 2019 році Україна взяла участь з національним стендом у Міжнародному книжковому ярмарку в Абу-Дабі.
Читайте також: Abu Dhabi International Book Fair – заангажований погляд
Чільне зображення: SIBF
Фото: Микола Кравченко