Книга «Зображення незгоди: політичні графіті та вуличне мистецтво постсоціалістичного переходу» словенсього професора Миті Великоні вийшла у видавництві «Гельветика».
Автор предметно досліджує політичні графіті, що залишали митці та активісти у постсоціалістичних Балканах і в Центральній Європі. У книзі Митя Великоня звертає увагу на графіті як форму підривного політичного інструменту.
Про свою книгу він говорить: «Незважаючи на зростаючу глобальну цифровізацію, графіті залишаються повсюдними і популярними, надаючи всього за допомогою декількох слів або зображень яскраве візуальне уявлення про культурні умови, соціальну динаміку та владні структури в суспільстві і викликаючи різні реакції. Використовуючи якісні та кількісні методи, а також докладний міждисциплінарний аналіз «патріотичних», ультраправих, футбольно-фанатських, ностальгічних і шовіністських графіті та стріт-арту, досліджується, чому і ким графіті використовуються як політичні засоби масової інформації та для/проти кого вони спрямовані. У книзі теоретизуються дискусії про політичні графіті та вуличне мистецтво з метою продемонструвати різні методологічні підходи з чотирьох поглядів: контекст, автор, власне робота й аудиторія».
«Великоня тлумачив ландшафти посткомуністичних суспільств, позиціонуючи себе не вище, а нижче: з повсякденності, з її маргінальних, субкультурних околиць. Таким чином, він відхиляє і спростовує важку, ієрархічну, маскулінну, войовничу, «державну» версію нещодавніх історичних подій. Він один із найбільш творчих, винахідливих і дивовижних «читачів» сучасних центральноєвропейських і балканських ідеологічних констеляцій», – говорить про цю книгу Дубравка Угрешич, авторка книг «Культура брехні» та «Міністерство болю».
Митя Великоня – доктор філософії, професор культурології та керівник Центру культурологічних і релігієзнавчих досліджень на факультеті соціальних наук Люблянського університету у Словенії.