Про це керівник громадської організації «Кримська родина» Аніфе Куртсеітова розповіла в середу під час брифінгу в Укрінформі.
«Коли після трагічних подій в Криму кримськотатарські родини стали виїжджати на материкову Україну, ми вирішили щось почати робити для наших дітей … Ми створили при громадській організації «Кримська родина» дитячий культурно-просвітницький центр, в якому почалися заняття з сімома дітьми, зараз їх більше 100. Заняття велися з кримськотатарської мови та літератури, також проходили майстер-класи та уроки з кримськотатарської музики, культури, але мрія була вести уроки історії Криму та кримськотатарського народу і два роки тому ми ініціювали перші такі уроки», — розповіла Куртсеітова.
За її словами, складність при веденні таких занять була в тому, що в Україні не було адаптованих для дітей посібників про історію Криму і кримськотатарського народу.
Зазначається, що написати і видати такій посібник допомогла команда істориків і дослідників, а саме Гульнара Бекирова, Андрій Іванець, Юлія Тищенко, Сергій Громенко і Бекір Аблаєв.
«Два роки ми писали і радилися з істориками, з Міністерством освіти України, і півроку тому Український культурний фонд підтримав наш проєкт «Кримські татари: Історія. Культура. Мистецтво». В рамках проєкту ми почали готувати перший навчальний посібник «Історія Криму і кримськотатарського народу», а також створили просвітницьку платформу, на базі якої не тільки діти, а й усі бажаючі можуть вивчати історію кримськотатарського народу, читаючи посібник, який вже сьогодні можна завантажити на нашій платформі», — розповіла Куртсеітова.
Як повідомила активістка, посібник випущено тиражем 1000 примірників, 500 з них — українською мовою, 500 — кримськотатарською.
Найближчим часом за підтримки однієї з міжнародних організацій книгу планується перекласти на англійську мову. Крім того, в планах — збільшити тираж посібника.
За словами члена організації «Кримська родина» Бекіра Аблаєва, щотижневі уроки історії Криму, які проходять щосуботи, відвідують діти переселенців, а також ті українці, які просто цікавляться правдивою історією Криму і кримськотатарського народу.
«У рамках цієї просвітницької ініціативи нами було проведено дві щорічні олімпіади, проте запит на методологічну літературу про історію Криму і кримськотатарського народу залишався актуальним», — сказав Аблаєв.
Вирішити цю проблему, за його словами, вдалося завдяки кримськотатарським та українським історикам і фахівцям з різних періодів історії Криму.
Зокрема, вважає Аблаєв, працюючи в співавторстві з істориком Сергієм Громенком над главою про перші народи, що населяли півострів, а також про історію Кримського ханства, їм вдалося «розвінчати деякі радянські і російські міфи, які досі культивуються в пострадянському інформаційному просторі».