Про це Укрінформу повідомила піар-менеджер формації Лідія Карпенко.
«Композитори Андрій Мерхель та Сергій Вілка на моменті прочитання текстів Ніцше дійшли висновку, що його гострі та влучні тези нагадують лаконічні фортепіанні мініатюри. Кожна фраза — закінчена музична думка, кожне слово — нота: «Ніцше і є метатекст, про який мовчить Заратустра», — сказала вона.
PhD-опера «Про що мовчить Заратустра» / Фото: Анастасія Мантач, Артем Галкін
За словами режисера опери «Про що мовчить Заратустра» Влада Троїцького, сучасна людина відучується думати, у неї навіть скоротився словниковий запас. «Тому текст опери — своєрідне випробування, чи вловить слухач сенс. На показі в Дніпрі я спостерігав — наскільки недосвідчений глядач зможе стежити за розвитком думки. Для мене це був цікавий досвід. Майже 90% глядачів утрачали безперервність думки, висмикували окремі фрази, репліки», — каже він.
Музична палітра опери багата розмаїттям: там і серійна техніка, електроніка, що надають опері цілісності, а також засоби мінімалізму і вокальної імпровізації.
«Наша робота над оперою розпочалась з імпровізації, — розповіла вокалістка формації NOVA OPERA Анна Кірш. — У процесі ми дійшли висновку, що потрібно співати без емоцій. Кожна теза має виходити без нашої характеристики. Наше завдання — відокремитись від акцентів, а просто промовляти. Мені подобається, що у творі є повітря без стверджень. Тексти важкі, але ми повинні відправити їх глядачам легко. Комусь долетить одне, хтось вловить інше».
Першу версію опери представили 3 жовтня на фестивалі DniPro Гогольфест.
Показ відбудеться онлайн.