Міністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко на Львівщині під час зустрічі з представниками креативних індустрій області обговорив актуальні питання галузі.
Як передає Укрінформ, про це Ткаченко повідомив у Фейсбуці.
«Учора була надихаюча зустріч з представниками креативних індустрій на Львівщині. Було важливо почути, чим живе одне з найбільш активних креативних середовищ, обговорити речі, які потрібні креативним підприємцям, та пріоритезувати їх», — зазначив міністр.
За результатами зустрічі урядовець відзначив, що попит на локальні бренди дизайнерів не зменшився. Проте видавництва «впали» на 20%, а 60% готелів – на 50%.
«До того ж у туристичній галузі прослідковується більш ніж в 2 рази скорочення людських ресурсів. Саме тому сфери гостинності та туризму розраховують на поновлення організації подій та виставок після пандемії для повернення попиту», — зауважив Ткаченко.
Читайте також: Росія опосередковано фінансувала «канали Медведчука» – Ткаченко
За його словами, інституційна підтримка у 2020-му та зниження культурно-туристичного ПДВ до 7% дійсно допомогли, проте важливо запускати нові формати.
«Думки збіглися, бо цьогоріч ми обрали інший підхід. Він дозволяє креативним підприємцям розраховувати на сталість і послідовність з боку держави. У першу чергу мова про запуск процесів, які неможливо змінити, незалежно від політичного вітру», — наголосив очільник МКІП.
За словами Ткаченка, представники креативних індустрій схвально ставляться до створення постійно діючого органу – Ради з розвитку креативної економіки при Кабміні, завданням якого є напрацьовувати рішення для креативних індустрій.
Крім того, зауважив міністр, є підтримка з боку креативних підприємців ініціативи запуску сертифікатів на культурні послуги, адже це дасть змогу стимулювати попит на культурні послуги і забезпечить непряму, але необхідну допомогу інституціям.
Ткаченко розповів, що на зустрічі йшлося також про державно-приватне партнерство — Львівщина готова стати пілотним майданчиком для таких проєктів. Обговорювалися й питання поєднання екології (зелених територій) та культури; збільшення виставкових площ та промоція відвідування музеїв; реставрації занедбаних культурних об’єктів області.
Крім того, йшлося про підтримку освоєння зовнішніх ринків для видавництв, у тому числі перекладів книг для видання на міжнародних ринках; роботу з внутрішнім бібліотечним ринком; оцифрування фондів та збільшення якісної літератури; збереження колекцій музеїв через каталогізацію на цифровій платформі, оцифрування за тезауросом; промоцію українських дизайнерів на міжнародних ринках.
На зустрічі також ішлося про допомогу народним художнім промислам в участі у фестивалях, промоції, підтримці, співпрацю з приватними компаніями щодо грантів та колаборації.
«Наприклад, у нас є яворівська іграшка, що прикрашала ялинку у Ватикані. Фантастичний представник НХП на Львівщині, але, на жаль, за кордоном про них знають краще, ніж у нас за межами регіону», — наголосив Ткаченко.
Водночас він подякував учасникам зустрічі за відкритість.
«Це був справді неформальний діалог про болі. Коли бачиш людей, закоханих у свою справу, – це надихає. Усі мають зрозуміти: і держава, і політики, і особливо у Бюджетному комітеті, що креативні ідустрії є нашою економічною перлиною. Перлиною, яка створює одну із найбільших додану вартість завдяки таланту людей, а не сировині. Саме тому ми і повинні підняти їхню вагу та визнання на рівні держави», — підкреслив він.