Про це у ефірі телеканалу «Дом» розповіла глава Державного агентства з питань кіно Марина Кудерчук, передає Укрінформ.
Вона зазначила, що внутрішній кінематограф розвивається, українські фільми вже кілька років успішно беруть участь у відомих світових кінофестивалях.
«Але майбутнє все-таки, за спільним виробництвом… Тому що такий фільм — це вже не локальний проєкт, він виходить паралельно у різних країнах», — сказала Кудерчук.
За її словами, торік Україна стала членом Єврімажу (Eurimages) — європейський фонд фінансування спільного кіновиробництва різних країн.
«І є вже три переможці конкурсу Єврімажа, які паралельно отримали підтримку і Держкіно України. У нас тепер планується спільна робота з Канадою. Є й інші країни, з якими, припустимо, ще не укладені конвенції, але йде співпраця низки приватних продакшенів. Тому все-таки — спільні проєкти», — додала глава Держкіно.
Кудерчук також назвала основні проблеми розвитку саме внутрішнього продакшена, зокрема в Україні мало кінотеатрів, а покази — одне з основних джерел доходу кінострічок.
«Для створення локальних продуктів у нас все-таки замало екранів — понад 400 екранів в країні. А щоб фільм хоча б вийшов в нуль, його потрібно прокатувати три-чотири місяці, як мінімум, щоб на нього добре ходили. А з урахуванням 50% заповнюваності залу при карантині, то це, відповідно, ще довше», — пояснила вона.
Наступною пробемою є кадри, потрібно готувати професійно сильне молоде покоління для кіноіндустрії.
«Багато наших українців, на жаль, залишилися в Росії. Раніше вони працювали на дві країни, і коли постав вибір — багато хто залишився в Росії. І тому нам потрібно більше навчати, більше готувати своє молоде покоління», — наголосила глава Держкіно і додала, що для цього необхідне оновлення навчальна база для кінематографістів.