УІНП презентував освітній проєкт «Діалоги про війну»

592

Український інститут національної пам’яті презентував свій новий освітній проєкт «Діалоги про війну». Він стане в пригоді викладачам, методистам, вихователям.

Про це розповів під час онлайн-презентації голова Українського інституту національної пам’яті Антон Дробович, передає кореспондент Укрінформу.

«Я дякую всім, хто долучився до цього проєкту, в першу чергу Володимиру Жемчугову, який був його ініціатором. Для Українського інституту національної пам’яті дуже важливо створювати популяризаційні історичні, наукові продукти, які допомагають нам пам’ятати важливі речі про те, хто ми є, чому ми тут, на цій землі, чого ми прагнемо, які наші цінності… Ми старалися створити такий проєкт, знайти таку форму, завдяки якій можна розповісти про важливі речі, які варто знати зараз, щоб не бути ошуканими і не постраждати від сусідів. І чесно, але доступно розповісти правду», — зазначив голова УІНП Антон Дробович.

Водночас він додав, що цей проєкт дає нагоду поміркувати про питання, які стосуються оцінки війни, зокрема, «чи нормально, що в ХХІ столітті хтось на когось нападає з якихось варварських мотивів».

«Я сподіваюся, цей проєкт відкриє діалог про війну, причини й наслідки, про мир, про гідність, про права людини і в шкільній аудиторії. Що наш проєкт допоможе вчителям, методистам, вихователям», — сказав Дробович.

Як зазначалося, робота над проєктом розпочалася понад рік тому з ініціативи Героя України, співробітника ДП «Захист інформаційного простору» при Міністерстві культури та інформаційної політики Володимира Жемчугова, який після звільнення з полону проводить активну просвітницьку, національно-патріотичну роботу серед української молоді, – саме він запропонував розробити відеопроєкт для освітян і учнів, який би розкривав сутність війни, зокрема особливості ведення сучасної російсько-української війни.

«Я проїхав понад 50 університетів по Україні з презентацією фільму «Бранці Кремля» і лекціями для студентів. Я запитував у викладачів, які у них є заходи патріотичного виховання, які матеріали. І більшість викладачів казали, що у них із цим проблема, немає контенту, немає методичок… Я радий, що ми зробили цей проєкт. Я брав участь у зйомках контенту, в роботі над сценарієм, спілкувався зі співробітниками Інституту національної пам’яті при розробці методичного матеріалу. Я зараз бачу, що для початку викладання уроків у школі все є, і ми можемо у 2021 році вже почати це робити», — сказав Жемчугов.

Завсектору методичної роботи УІНП Ганна Байкєніч розповіла, зокрема, що проєкт містить три відеорозмови учениці з ветеранами сучасної російсько-української війни на теми «Що таке війна?», «Чому Росія прагне захопити Україну?» та «Що таке сучасна російсько-українська війна?» і методичні матеріали.

«Цільовою аудиторією проєкту є, в першу чергу, вчителі та учні. Тож УІНП звертається до Міністерства освіти за підтримкою щодо поширення серед освітян цих діалогів, які містять не тільки відео, а й методичні рекомендації до них, тому що станом на сьогодні бракує якісного освітнього контенту на тему сучасної війни», — зауважила Байкєніч.

За її словами, ці матеріали, адресовані для учнів 5-7 класів, розміщені на сайті УІНП, їх можна завантажити, також вони будуть на YouTube-каналі інституту. Вчителі без упереджень можуть використовувати їх як під час уроків, так і під час позакласних заходів.

Своєю чергою заступниця міністра освіти і науки Любомира Мандзій подякувала за цю цінну розробку, участь у якій узяли ветерани російсько-української війни.

«Безперечно, вона дуже потрібна, вона дуже актуальна на сьогодні. Нам дуже важливо, щоб у дітей було усвідомлення, що поруч з тобою живе герой», — наголосила Мандзій.

попередня статтяДовженко-Центр очолить Олена Гончарук
наступна статтяФільм «Стрімголов» тепер можна подивитися онлайн